Zadania Gminnego Zarządu Oświaty
08-03-2013 11:49
Do zadań zarządu o charakterze ekonomiczno-finansowym należy:
- monitorowanie potrzeb w zakresie stanu technicznego obiektów jednostek oświatowych;
- planowanie remontów i modernizacji obiektów jednostek oświatowych na podstawie wniosków dyrektorów tych jednostek;
-
kontrolowanie stopnia wyposażenia jednostek oświatowych w pomoce dydaktyczne
i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji;
- planowanie zakupu pomocy dydaktycznych, sprzętu i innych środków rzeczowych na podstawie zapotrzebowania zgłoszonego przez dyrektorów jednostek oświatowych;
-
kierowanie do Urzędu Miasta wniosków o przeprowadzenie, postępowania
o zamówienie w zakresie robót budowlanych na rzecz jednostek oświatowych; - sporządzanie projektów zbiorczych planów finansowych jednostek oświatowych na podstawie danych przedłożonych przez dyrektorów tych jednostek;
- kontrolowanie prawidłowości dysponowania przyznanymi jednostce oświatowej środkami budżetowymi oraz gospodarowania mieniem;
- prowadzenie ewidencji składników majątkowych będących w użytkowaniu jednostek oświatowych;
- sporządzanie okresowych i rocznych bilansów oraz prowadzenie sprawozdawczości budżetowej;
- prowadzenie spraw płacowych pracowników jednostek oświatowych;
- obsługa kasowa jednostek oświatowych;
- obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i kasy zapomogowo-pożyczkowej jednostek oświatowych.
Do zadań zarządu o charakterze administracyjnym i organizacyjnym należy:
- realizacja lokalnej polityki edukacyjnej;
- współdziałanie z właściwymi organami w zakresie spełniania obowiązku szkolnego;
- występowanie z wnioskami w sprawach dydaktyczno-wychowawczych do dyrektorów jednostek oświatowych i kuratora oświaty;
- współdziałanie z kuratorem oświaty w sprawie ustalenie niezgodnej z przepisami prawa uchwały rady pedagogicznej;
- przeprowadzanie postępowania wyjaśniającego w sprawie wniosku rady pedagogicznej o odwołanie dyrektora jednostki oświatowej;
- nadzór nad organizacją pracy w jednostkach oświatowych, w tym zatwierdzanie arkuszy organizacji jednostek oświatowych;
- kontrolowanie funkcjonowania administracji szkolnej;
- koordynowanie dozoru uczniów do szkół;
- organizowanie konkursów na stanowisko dyrektora jednostki oświatowej;
- prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów jednostek oświatowych;
- wykonywanie zadań organu nadzorującego w zakresie stosunku pracy nauczycieli jednostek oświatowych;
- kontrolowanie polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektorów jednostek oświatowych;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników jednostek oświatowych i uczniów;
- występowanie do organów gminy z wnioskami dotyczącymi sieci szkół i przedszkoli, a w szczególności tworzenia, przekształcania, reorganizacji lub likwidacji jednostek oświatowych;
- opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach należących do zakresu działania zarządu;
- przygotowywanie projektów pism burmistrza dotyczących oświaty;
- zapewnienie obsługi prawnej jednostek oświatowych;
- administrowanie Centrum Edukacji Ekologicznej i Ochrony Krajobrazu Historycznego.